Information Technology Project Management

Ir al contenido principal de la página
Share:

Qualification

Master's Degree in Information Technology Project Management (M133 )

Information leaflet

Participating Universities

University of Alcalá

Organising Centre, Department or Institute

Department of Computer Science

Teaching centre(s)

Polytechnic School
Science and Technology Campus

Year Course Started

2009-2010 (RD 1393/2007)

Credits

60 ECTS

Official Duration

One academic year, full-time

Minimum number of ECTS by type of registration and course

60 ECTS for full-time students and 30 ECTS for part-time students

Type of teaching

Hybrid course (face-to-face classes along with on-line learning), with approximately 80% of credits in online teaching mode

Language/s

Spanish

Professional qualification

This is not a degree title qualifying with ministerial approval for the exercise of regulated professional activities.

Orientation

Research/professional

Directors

Dr. Roberto Barchino Plata
roberto.barchino@uah.es
Dr. José Javier Martínez Herráiz
josej.martinez@uah.es

Coordinators

External internships Coordinator
Dr. José Amelio Medina Merodio
josea.medina@uah.es
Quality coordinator
Dra. M. Carmen Pagés Arévalo
carmina.pages@uah.es

Academic Committee

Dr. Roberto Barchino Plata
Dr. José Javier Martínez Herráiz
Dr. Luis Fernández Sanz
Dra. Teresa Diez Folledo

 

Contact

Academic issues:

secretaria.atica@uah.es
Tf.: +34 91 885 58 95

Administrative issues:
info.postgrado@uah.es

Goals and competences

The goals of this Master's degree are in line with the stipulates of the Spanish Framework for Higher Education Qualifications (MECES) and ensure the achievement of the basic competences required to obtain a master's degree, in accordance with article 3.3, Appendix I of R.D. 1393/2007.

Fulfilment of the goals means students have achieved competences which must be consistent with the fundamental rights of equality between men and women, with the principles of equal opportunities and of universal accessibility for the disabled, and with the values proper to a democratic and peace-loving culture.

Number of places for new students

Número total de plazas ofertadas: 25
A minimum of 20 students are required to teach the Master programme.

Reserved places: 5% for students with a certified disability of 33% or more.

Specific admission conditions

Perfil de ingreso y criterios de selección

En cuanto al perfil de acceso, tendrá dos partes a considerar que son las siguientes:

  • Afinidad de la titulación que da acceso al estudio (hasta un 60%)
  • Conocimientos (hasta un 40%, considerando que sean conocimientos sustentados por alguna certificación respaldada por un centro verificable)

La evaluación del perfil de acceso será realizada individualmente para cada solicitante por el Comité de Admisión formado por el Director y el Subdirector o Coordinador del máster. Este Comité estudiará las solicitudes al final de cada plazo de preinscripción y valorará cada una de ellas, como aceptado o no aceptado, incluyendo los motivos para la decisión y calificando el nivel de adecuación de los candidatos según se ajuste al perfil de acceso.

En concreto, para la evaluación de los conocimientos, se establece un perfil ligado a las tecnologías de la información para el acceso al máster. Como ejemplo titulaciones de Grado en Ingeniería Informática y Grado en Ingeniería de Telecomunicaciones obtendrían el máximo en el apartado afinidad de titulación.

Programme

(para realizar la matrícula de manera correcta es totalmente necesario consultar esta información)

Subjects, academic staff, competences, teaching guides and final project regulations

Para todos los TFM que se vayan a defender a partir de curso 2019-20, se establece que junto al Trabajo de Fin de Máster, el estudiante deberá presentar al director el informe resumido proporcionado (% de coincidencia) por la aplicación Turnitin una vez este haya abierto la aplicación para que pueda obtener el citado informe (Aprobado por la Comisión de Estudios Oficiales de Posgrado y Doctorado, en su sesión ordinaria de fecha 24 de septiembre de 2019)

Continuance

Collaboration agreements and programmes

Registration

Fees

Calendar

  • Curso 2021/22:

De octubre del 2021 a septiembre del 2022

Acceso a la plataforma on-line a partir del 8 de octubre de 2021

Presentación del curso: 27 de septiembre a partir de las 17.00 h en la Sala de Juntas del Dpto. Ciencias de la Computación (DN304, Zona Norte, 3ª planta)

Timetable

Las clases presenciales de apoyo, agrupadas en sesiones dependiendo de los créditos de las asignaturas, son los viernes de 16 a 21 horas.

Venue

Escuela Politécnica Superior
Campus Científico-Tecnológico
Ctra. Madrid-Barcelona Km. 33,600
28805. Alcalá de Henares

Material resources

Instalaciones, servicios y planos
Installations, services and plans (Computer rooms, bibliographic resources, libraries, study rooms):

 

 

Material resources available to course participants

External Practicums

Spanish Registry of Universities, Centres and Qualifications registration

Course implementation

Quality guarantee system

Quality committee

Dra. Carmen Pagés Arévalo (Profesora)
Dr. Roberto Barchino Plata (Profesor)
Dr. José Javier Martínez Herráiz (Profesor)
Dr. Luis Fernández Sanz (Profesor)
D. Javier Albert Seguí (PAS)
D. Inés López Baldominos (Estudiante)

Complaints and Suggestions

Master`s Awards